Sir Walter Scott 1 (og skud ud til kloroform)

Før jeg kom herover hørte jeg rygter om at Edinburgh har en gigantisk statue af Sir Walter [tre mellemnavne] Scott. Da jeg fandt denne statue af Sir Walter Scott var jeg derfor ganske glad – jeg fandt noget! Det viser sig så at der er flere statuer af Sir Walter Scott i Edinburgh, og at denne ganske ydmyge statue altså ikke var den omtalte gigantiske Walter Scott. The quest for great Scott continues. (I’m so sorry.) Kirken bag lille Scott er St Giles Cathedral, og den er suseme flot indeni. De ville gerne have to pund for at kunne tage billeder derinde, og jeg havde ikke nogen penge med, så nærmere dokumentation må vente. Der følger også et billede af den mest episke kirkedekoration jeg længe har set. “Thank God for James Young Simpson’s discovery of chloroform anaesthesia in 1847”. Kontrasten mellem skud ud til kloroform og majestætiske hvælvinger var meget fin.

Jeg fandt også et slot:
2017-01-14 15.58.45.jpg

Og en tilfældig afdeling af universitetet med landingsplads til drager:

2017-01-14 15.52.10.jpg

Andre strøtanker og observationer:
Jeg havde tænkt på at anskaffe mig en brugt cykel mens jeg er herovre, men jeg har wisened up og droppet projektet igen. Jeg havde fuldstændig svedt ud at kørsel i Storbritannien foregår i den forkerte side af vejen, og jeg har stadig ikke vænnet mig til hvilken retning jeg skal kigge i når jeg skal krydse en gade. Jeg er ret heftigt højre-venstre-blind og jeg skal virkelig tænke mig om for at finde ud af hvad der er hvad. Det er slemt nok når jeg cykler i højre side af vejen og skal forklare retninger til andre, men at skulle cykle i venstre side af vejen i en by uden cykelstier og uden automatisk retningsforståelse just seems irresponsible. Heldigvis er Edinburgh en nogenlunde overkommelig størrelse og alle mine primære ting (universitetet og kælder-fitness som de to store) er i meget overskuelig gåafstand.

Edinburgh er en af de byer hvor det faktisk virker at trykke på knapperne ved lyskrydset. It’s weird and unnatural and really convenient.

Leave a Reply

