Vaskemiddel vol. 2

Jeg er ved at være faldet lidt mere til herovre og er begyndt på noget der ligner en hverdag. Med vækkeure og madplaner og vasketøj. Because yes, jeg fik mit svanemærkede vaskemiddel, gjorde jeg! Jeg sad hjemme hele fredag og ventede på postbudet fordi det gik op for mig at jeg havde skrevet det forkerte lejlighedsnummer på min bestilling. Edinburgh har nemlig den snedige finte at hver lejlighed har ikke bare én, men to adresser. Det gik op for mig midt om natten. Because that’s the things you think about at night. Den lejlighedsadresse jeg har stående på mine papirer hedder 2f2 – 2. floor, 2. flat. Det giver god mening, I dig it. Samtidig har Storbritannien/Skotland/Edinburgh – jeg ved ikke hvor udbredt det er – et meget specifikt postnummersystem. Min lejlighed ligger i et postnummer der enten er 3- eller 6-cifret. Det 3-cifrede er et større område, og det fulde 6-cifrede er et enormt snævert stykke af vejen. Det betyder at man kan skrive det 6-cifrede postnummer ind og få en fin kort lille liste af adresser og så bare vælge sin egen. Nice and easy. Men der var ikke nogen 2f2 på den liste, bare en /1, /2 op til /6. Som det rationelle menneske jeg er, vælger jeg naturligvis /2. Jeg bor jo på anden sal, og der er en masse 2-taller i min adresse. Det går så op for mig midt på føromtalte nat at min bygning ikke har 6 etager, så det kan ikke passe at tallene op til /6 skulle være etager. Tricket er så, som den snedige læser måske har regnet ud, at min lejlighed både hedder 2f2 – og /4. Den ældre skotske herre som kom med pakken var ikke helt tilfreds, eftersom han havde håbet på kun at skulle op af én trappe. Men, nu har jeg både vaskemiddel og den lille bro-stack af proteinpulver, kreatin og koffeinpiller som vist på billedet. Og rent tøj.

1 Comment

Leave a Reply

