Hvad squatter jeg lige nu? (3)

Hovedindholdet i denne post må være at det nok er sundt at holde en pause fra tid til anden. Indtil i går, tirsdag, havde jeg trænet full-body (squat, bænkpres, dødløft, evt. assistance-øvelser) i ihvertfald en uge i træk, mindst halvanden time hver dag. Og både søndag og mandag havde jeg det lidt som om jeg var ved at gå i stykker over det hele. Så jeg holdt pause i går, og det var rart (i går havde jeg det også lidt som om jeg var ved at gå i stykker, både fysisk og akademisk – chokoladecroissant, løgpizza og korpus-funz (det vender jeg tilbage til i en anden post) hjalp gevaldigt, heldigvis).

I dag var jeg så nede og træne igen, frisk og frejdig, og det var virkelig rart ikke at have det som om min venstre skulder/begge hænder/??? var ved at falde af. Det var PRs (personal record – aka det meste man har løftet ever i en specifik øvelse) over hele linjen, og alting var rart og samarbejdsvilligt. Jeg lavede 4*4 (4 sæt, 4 gentagelser) med 72,5 kg. i 505 squat (squat med 5 sekunder ned og 5 sekunder op), 5 kg. mere end jeg har løftet før med samme antal reps. Og uden bælte, uden at dø, og generelt bare en god oplevelse. Bemærk også de utroligt snazzy pomfrit-sokker. Og så lavede jeg bænkpres i vildskab med medium greb, med PRs hele vejen op til en single på 47,5 kg., hvor der også var rigeligt overskud til mere. Jeg har ikke rigtigt lavet medium greb bænkpres før, andet end for sjov, så det var meget lækkert at prøve.

Jeg sluttede af med en lidt bro work: preacher curls, hammer curls, smal bænk, skulderpres, bagskulder-lol. Der var en dude der lige skulle høre om jeg brugte preacher curl-bænken med den tomme stang, og ja, det gjorde jeg. My arms are just that puny :3

1 Comment

  1. Hej Katrine,! Håber snart at høre lidt friske nyheder fra dig Det var sikkert lidt træls ,at skulle hjemmefra igen, men nu varer det jo ikke så længe inden du får invasion af hele familien.Vi får besøg af Amalie ( og Balder) denne weekend.P.skal til kostume-fest.Vi har gang i et spil evigheds- 500 med Amalie,og så har vi planer om At se det spritnye Vadehavscenter,som skal være helt fantastisk. Nu har vi sendt invitationerne til fødselsdagen,så nu er der ingen vej tilbage!!Men det skal nu nok bliver godt. Knus og kram herfra , mormor

    Like

Leave a Reply

