Hvad squatter jeg lige nu? (4)

OK meget. Så det er meget lækkert. Jeg fik meldt mig til DM i styrkeløft (14.-16. april) mens jeg var hjemme, så det er der fokus ligger træningsmæssigt i øjeblikket. Det betyder at jeg lige i øjeblikket er i gang med en opkøringsfase mod DM, hvilket betyder at man skal vænne sig til at løfte (meget) tunge ting få gange. I denne her uge har jeg squattet 102,5 kg. (billedet), i næste uge hedder det 107,5 kg., og om to uger er det 112,5. Det er ikke det meste jeg har squattet før (det er 115), men det begynder at være derop af. Det er samme koncept med bænken – i denne uge er det 55, næste er 57,5 og om to uger er det 60(!). Bænken er noget mere interessant end squatten, for jeg har absolut aldrig bænket så meget før. Så det er jævnt meget mere scary og udfordrende, men det går OK indtil videre. Og så har jeg fået nogen nice biceps efterhånden! Dødløft er samme koncept, men igen har jeg før dødløftet mere før, så det går også ganske stille og roligt med den.

Jeg har også måttet opleve nogen af de mere upraktiske aspekter af hele det her træningshalløj. Mine skuldre, ryg, overarme og lårmuskler er blevet temmelig meget større, så det der med at passe sit tøj er ikke nødvendigvis 100% nemt længere. Flere af mine cardigans sidder efterhånden lidt sært. Jeg flækkede det ene af mine to par bukser da jeg var hjemme i Århus, og det andet par var også ret flækket i forvejen. Jeg har så købt et nyt par, lige en tand større end de andre. De er lige en tand store op til knæet, men så er de også bare fucking stramme derfra. De passer OK i taljen, heldigvis. Da jeg fik dem lavede jeg det klassiske nummer (nej, vel) med at gå i bad i koldt vand med bukser på, og det hjalp lidt på pasformen (og var rockerkoldt). Det føltes heldigvis overhovedet slet ikke totalt åndssvagt. Men de skal bare gåes lidt til, tror jeg, for det begynder at hjælpe på det efterhånden.

Leave a Reply

