Forårsblomster, oplæg, besøg og EM i styrkeløft i Thisted

Foråret er virkelig-virkelig kommet til Edinburgh og det er så rart efterhånden at kunne gå rundt uden store jakker og trøjer. Det har aldrig været vildt meget vinter mens jeg har været her, kun et par dages sløjt regnvejr og blæst, men det er under alle omstændigheder dejligt at få noget mere sol at se. Billedet er marken af påskeliljer i den lokale park – det er ikke til at se på billedet, men det blæste en del på dagen så de stod og vuggede meget malerisk.

Her om et par timer, klokken 14, er jeg “på” – jeg holder oplæg om historisk udvikling og nutidig status af sin på dansk (AKA en suppeterning af mit ph.d.-projekt):

grammar-change-screenshot
Link til gruppen som jeg holder oplæg for

Det er en rimelig afslappet kontekst, så det er ikke noget jeg er nervøs over – og så har jeg et billede af en grøn kat i min powerpoint (det er nææææsten relevant), så det kan kun gå godt.

Efter oplægget tager jeg min daglige tur ned og løfter nogen tunge ting (eller, ikke så tunge i dag) og så endnu en tur med bus 35 til lufthavnen for at hente Helena, som er på besøg torsdag-mandag. Det bliver hyggeligt! (Dog med det men at det i morges gik op for mig at lejligheden kun har tre dynebetræk, og jeg havde lige smidt de to af dem til vask… Så jeg håber at de når at tørre inden i aften!)

Og så i fht. den sidste del af overskriften, så bliver EM i styrkeløft afholdt i Danmark i år, nærmere bestemt Thisted. Det bliver streamet live herfra: http://www.europowerlifting.org/events/livestream.html og det kører ugen ud. Så jeg har fået set en del styrkeløft de sidste par dage, mens jeg har siddet og overspringshandlet med mit oplæg. Det er ovenikøbet kommet i TV2: http://sport.tv2.dk/2017-03-15-dansker-vandt-em-i-squat-og-satte-verdensrekord

(selvom de ikke heeeeelt har styr på detaljerne, man kan f.eks. ikke “vinde EM i squat” – artiklen er dog blevet noget bedre efter at folk har brokket sig i facebooks kommentarspor).

Leave a Reply

